کتابچه و یا راهنمای معرفی کالا خدمات و امکانات میباشد کاتالوگ تبلیغات تبلیغاتی از طرف تولید کننده محصول یا ارائه دهنده خدمات به مصرف کننده یا مشتری ارائه میشود.
امروزه یکی از بهترین روشهای بازاریابی،چاپ کاتالوگ تبلیغاتی است که میتواند راجع به محصول و یا خدمات مربوطه اطلاعات مفیدی را در اختیار مشتریان قرار دهند.
چاپ کاتالوگ یکی از مهمترین و ضروریترین ابزارهای ایجاد ارتباط بین محصول و خدمات با مصرف کننده میباشد که لازم است در کیفیت طراحی و همچنین چاپ انجام شده دقت کافی صورت گیرد تا تبلیغات از طریق آن اثرگذار باشد چاپ کاتالوگ به دو روش چاپ افست و چاپ دیجیتال (در تیراژ کم) امکانپذیر میباشد.
نحوه دریافت کاتالوگها بسیار متفاوت با سایر روشهای بازاریابی است و همچنین امر موجب میشود تا افراد به صورت کاملاً ناخواسته آنها را دریافت کنند و حتی به خرید محصول بپردازند.
کاتالوگها از طریق بستههای پستی و در میان نامههای افراد به دست مشتریان میرسند،بیرون از فروشگاهها قرار میگیرند و به راحتی قابل دستیابی هستند. دقت کنید که حتی کاتالوگها نیز باید ظاهری زیبا و چشم نواز داشته باشند تا افراد به آنها جذب شوند و نگاهی به محتویاتش بیندازند.
مجموعه چاپ افست گرافیک پرهارنگ با در دست داشتن تجهیزات و امکانات لازم آماده خدمت رسانی در زمینه چاپ کاتالوگ تبلیغاتی در ابعاد مختلف میباشد.
طراحی کاتالوگ تبلیغاتی اصولی با توجه به فضای رقابتی در دنیای کسب و کار و تبلیغات و بازاریابی باعث موفقیت در کسب و کار میشود،علاوه بر خاص بودن ایده طرح،باید به سایر نکات کلیدی در طراحی توجه کرد،از جمله: جذابیت و خلاقیت طرح،محتوای موثر،هویت سازی،خلق پیام بنابراین فروش قوی یک محصول به چگونگی طراحی گرافیک کاتالوگ آن بستگی دارد تا بین سدها قبل خود متفاوت و خاص باشید،طراحی شبکه چاپ با توجه به تجربه و تخصص ویژه در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ حرفهای و بروشورهای تبلیغاتی و صدها نمونه طرحهای کاتالوگ صنعتی و تبلیغاتی اجرا شده اما ارائه خدمات در زمینه طراحی و گرافیک, چاپ،تبلیغات،بازاریابی و خلق برند در کوتاهترین زمان مناسبترین تعرفه قیمت،با کیفیتترین به مشتریان گرامی میباشد.
فارق از اینکه شما نمی توانست هر ابعادی که دلخواه دارید را چاپ کنید ،اصولاابعاد یک کاتالوگ باید به گونه ای انتخاب شود که ارتباط روانی با مخاطب را بتواند برقرارکند ،این یعنی فقط بزرگتر کردن ابعادکاتالوگ دلیل بر افزایش این تاثیر گذاری سایز کاتالوگها روی هزینههای چاپ کاتالوگ شما به شدت تاثیر دارد جنبههای روانی را در نظر بگیرید و مشخص کنید چه ابعادی از کاتالوگها میتواند آن ارتباط را به درستی برقرار کند نه از آن بزرگتر و نه از آن کوچکتر را انتخاب کنید.
:تعداد صفحات
در محله چاپ یک کاتالوگ محدودیتی به لحاظ تعداد صفحات نخواهید داشت بلکه بیشترین جایی که تعداد صفحات مهم خواهد بود صحافی است شاید شما بخواهید کاتالوبی با ۲۳ صفحه داخلی داشته باشید اما عملاً این کاتالوگ قابل چاپ و صحافی نخواهد بود اما به هر حال تعداد و حجم اطلاعاتی میتواند روی تعداد صفحات شما به شدت تاثیرگذار باشد حجم اطلاعات خود را کاملاً بر اساس سایز و تعداد صفحات خود بهینه کنید نه آنقدر زیاد که علاوه بر افزایش تعداد صفحات بر وزن و حجم کاتالوگ خود اضافه کنید و نه آنقدر کم که اطلاعات خود را ناقص منتقل کنید
معمولاً گرماژ پیشنهادی برای یک کاتالوگ چاپی،به ابعاد و تعداد صفحات مرتبط میشود شما که دلتان نمیخواهد کاتالوگی به مخاطبتان بدهید که آنقدر سنگین باشد که به سختی حمل و نقل شود معمولاً برای کاتالوگهایی با تعداد صفحات بیشتر از۲۰۰ صفحه برای کاهش هزینه و وزن نهایی کاتالوگ از کاغذهای به نسبت نازک مثل ۱۲۰ گرم یا ۱۰۰ گرم و حتی ۹۰ گرم استفاده میکنند ولی برای چاپ یک کاتالوگ ۱۶ صفحهای از گرماژهای بالاتری مثل ۱۵۰ گرم تا ۲۰۰ گرم استفاده میشود راستی یادتان باشد که کاغذها کلاً به صورت کیلویی قیمت دهی میشوند.
عوامل شما را تحت تاثیر قرار دهد. باید این را بدانیم که فرایند اجرای کاتالوگ چاپی شامل هزینههایی هست که میتواند کاتالوگ شما رو به محصول گران قیمت و یا کاتالوگی ارزان قیمت تبدیل کند. در این مقاله قصد نداریم وارد جزئیات مراحل چاپ و اجرا شویم یا شما را به سمت یک کاتالوگ کاملاً ارزان قیمت و غیر کارا هدایت کنیم. بلکه میخواهیم یاد دهیم، چگونه بر اساس حفظ ارزش محصول و خدمات خود انتخان بهینهتری داشته باشید.
اصلیترین مواردی که میبایست در مورد کاتالوگ خود انتخاب کنید،چند چیز اصلی بیشتر نیستند. اما اساس یک کاتالوگ چاپی روی آنها استوار و توسط مخاطبان ارزش گذاری میشوند.